Вы здесь
Главная > Новости > Чому влада Сум підігрує перевізникам?

Чому влада Сум підігрує перевізникам?

транспортний конкурс

Незабаром у Сумах проводитиметься новий транспортний конкурс. Міська влада обиратиме тих, хто надаватиме сумчанам послуги з перевезення. Чого містянам чекати від майбутніх «торгів» і чи не обведуть їх навколо пальця? Нещодавно на прес-конференції громадські активісти вказали на ряд підводних каменів у проведенні майбутнього конкурсу.

Влада йде на поступки перевізникам — таким був основний меседж громадських активістів.  Більше року тому виконком і міський голова не хотіли навіть чути про підвищення тарифів і клятвенно обіцяли сумчанам розірвати договори з перевізниками, якщо ті самовільно збільшать вартість проїзду в своїх маршрутках. Але їх обіцянки так і залишилися обіцянками. Перевізники вийшли на страйк і…влада, по-суті, «здалася».  Єдине, що у минулому році вона зробила, зазначали активісти, так це уклала мирову з ТОВ «Сумипастранс». Згідно домовленості, виконком не «каратиме» перевізника за страйк, а той більше до нього не вдаватиметься. Інакше йому за нього доведеться  заплатити штраф у 10 тисяч неоподаткованих мінімумів. Тобто 170 тисяч гривень.

За словами активістів, у результаті підписання міськрадою цієї угоди  перевізники отримають більше прав, менше обов’язків і повну відсутність штрафних санкцій.  Натомість громада – нічого. Бо в договорі обмежили навіть саму можливість розірвання договору з недобросовісним перевізником. Саме за цих умов, впевнені громадські діячі, перевізники  зможуть шантажувати і владу, і сумчан та влаштовувати нові «страйки»з метою підвищення тарифів.

транспортний конкурс2

«Певно, ігнорувати місцеву громаду і для міської влади, і для перевізників стає звичним явищем, — зазначає голова сумського «Демальянсу» Дмитро Шестерньов. – У тексті нового договору з перевізниками відсутні пункти,за які так довго боролася сумчани. Новою угодою планується повне анулювання штрафних санкцій за порушення з боку перевізника. Більше того, згідно з новим договором вонинікому нічого не винні. Приміром, GPS та відеоспостереження перевізник може встановлювати «за бажанням». В нашому випадку це означає, що в маршрутках його встановлено не буде, бо витрачатися на це вони не захочуть. За бажанням перевізників на маршрутахз’являтимутьсяй автобуси для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями».

Проте, змусити до себе прислухатися і запобігти прогнозованому свавіллю перевізників можливо, наполягає активіст сумського «ДемАльянсу» Максим Євсюков. Необхідно внести відповідні пропозиції.

«Основними вимогами ДемАльянсу наразі є укладання договорів не більше ніж на три роки, — пояснює Максим Євсюков. — Повернення у договори пункту, який передбачає наявність на маршруті хоча б одного автобуса, пристосованого для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями. Передбачити розділ про систематичну заміну рухомого складу перевізників (наприклад, не менше 10% нових автобусів в рік), надати громадськості можливість проводити контроль за виконанням умов договору та передбачити можливість автоматичного розірвання договору незалежно від політичної волі міського голови».

-Наразі, у сумчан є всі важелі, щоб поставити свої, реально виконувані, умови перевізникам, — говорить Дмитро Шестерньов. – Однак, щоб вони запрацювали, потрібна і воля міської влади. Та вона замість того, аби ставити перевізників «в рамки», скасовує всі штрафні санкції для них».

Чи прислухається міська влада до активістів, чи працюватиме в плані перевезень на користь громади і чи змінить проект договору, ми незабаром дізнаємося.

comments powered by HyperComments
Top