Ірина Головатенко: Джерело системної корупції в Україні – надмірні повноваження Президента

УКРОП першим серед політичних партій в Україні розпочав процедуру праймеріз. Кандидата в Президенти оберуть шляхом відкритого публічного голосування. Праймеріз – звична практика для багатьох демократичних країн світу. Суми відвідала одна з учасниць президентських праймеріз УКРОПу, член неурядової організації EU-UkraineWomeninPolitics, співорганізатор та керівниця громадської ініціативи Києва «Перша міська школа ОСББ» Ірина Головатенко. Після зустрічі з однопартійцями вона знайшла час для спілкування з журналістом нашого інтернет-видання.

Що спонукало вас взяти участь у праймеріз і в чому відмінність вашої передвиборної програми від інших кандидатів?

Як я насамперед зазначаю у своїй передвиборчій програмі, я – патріот, киянка, що брала активну участь у Революції Гідності, і для мене активна громадянська позиція є невід’ємною складовою життя. Переконана, що будь-які важливі для країни зміни легше впроваджувати, перебуваючи у владі. Від президента України надто багато залежить, щоб життя в країні дійсно змінювалось на краще в інтересах кожного українця і громадянського суспільства в цілому. Тому я вирішила брати участь у президентських праймеріз УКРОПу. Ця демократична внутрішньопартійна процедура дає можливість обрати майбутнього кандидата у президенти. Що стосується моєї програми, то наріжний камінь – боротьба з корупцією. Впевнена, що існуючу модель влади слід докорінно змінити, а саме – прибрати з повноважень президента ті важелі, завдяки яким він впливає на правоохоронну систему, суди, Центрвиборчком, антикорупційні органи. Бо саме ця можливість впливу породжує системну корупцію в Україні на найвищому рівні.

Але як тоді контролювати роботу перелічених Вами органів?

По-перше, аби президент не мав впливу на ці органи, потрібно ввести кілька важливих змін: ретельна перевірка декларацій можновладців, їхніх витрат та способу життя, забезпечити відкритість усіх судових процесів. Судді мають обиратись на конкурсній основі, проходити професійні іспити, а справи мають розглядатися суддями за місцем їхньої роботи. По-друге, важливо провести ретельну антикорупційну перевірку співробітників правоохоронних і судових органів, а також історію ухвалених ними рішень. І по-третє, відповідні зміни мають бути закріплені на законодавчому рівні. Для цього, на моє переконання, має працювати і сам Президент, і його офіси на місцях, які будуть спілкуватися з громадянами по всіх регіонах і розробляти законопроекти для подання у ВРУ.

Ви пропонуєте у своїй програмі створити офіси Президента на місцях. Що це за ідея і в чому вона полягатиме?

Глава держави має чути думку народу, має бути в курсі справ пересічних українців. Саме тому варто створити так звані офіси представників Президента. Вони будуть виконувати роль і спостерігача, і комунікатора, контролювати законність дій на місцях, і, якщо потрібно – виступати у суді на боці тих, чиї права були порушені. Ще раз підкреслю, це важливий крок для Президента бути почутим і нарешті почути людей.

Пункт «Вільна Україна» у Вашій програмі присвячений виборчій системі. Розкажіть, що нового можна тут дізнатися?

Це важливий момент. По-перше, Президент не має права впливати на діяльність ЦВК, призначати, чи звільняти членів комісії. По-друге, я пропоную суттєво скоротити чисельність депутатів усіх рівнів. Для тих, хто залишиться, потрібно вводити жорсткий механізм контролю за діями: щоб не «кнопкодавив», не прогулював засідання, виконував передвиборчі обіцянки. По-третє, це право голосувати громадянам України від 21 року до 75 років включно. Чому від 21 року – це вже призовний вік, люди, побувши в армії, чи розпочавши освіту, можуть зрозуміти, в якій країні вони хочуть жити, що очікують від влади та політиків. Ну, а чому 75-ть, я б навіть скоротила цей вік до 70, щоб серед наших виборців було менше гречки. Щоб голосували саме з раціональним вибором. Виняток становитимуть люди, які є працюючими платниками податків.

Пані Ірино, Ви спілкувалися з сумськими укропівцями та прихильниками партії. Що можете сказати про місцеві виконкоми і чи є вони типовими для всієї країни?

Так. Справді, ми живемо в одній країні. Щодня бачимо одне й те саме, що в Києві, що у Львові, що у Сумах: байдужість чиновників до повсякденного життя громад, нерозуміння більшістю «великих політиків» того, чим щодня живуть люди, відірваністю від реального життя більшості тих, кого бачимо в телевізорі. От приклад: ціла країна потерпає від свавілля газових монополістів. Вони ще два роки тому хотіли нав’язати всім домогосподарствам загальнобудинкові лічильники газу. Що це означає? Зрівнялівку! Ми ж розуміємо, що кожна квартира залежно від кількості мешканців користується блакитним паливом. Укропівці в Сумах першими в країні стали на захист законних інтересів споживачів перед лицем приватного монополіста. Були й суди, були й протести, перекриття вулиць тощо. А у грудні минулого року за наполяганням нардепів-укропівців ВР ухвалила зміни до Закону України про комерційний облік газу, де ми чітко прописали: мешканці будинків мають право вибору між індивідуальними й колективними засобами обліку газу. Тут є дві новини, одна добра, одна погана. Почну з останньої: газівники попри все порушують закон, затягують зі встановленням лічильників, а тих, хто свого часу відмовився від загальних лічильників, до останнього часу карали гривнею — нараховували людям утричі більші платежі за так званими «граничними нормами споживання». А тепер добра новина: сумські укропівці домоглися скасування цих завищених норм споживання!

Це стосується тільки Сум чи йдеться про всю країну?

Ми, безперечно, вивчили сумський досвід та будемо діяти і на Київщині. Тут що важливо, що народні депутати від УКРОПу домоглися в Парламенті звільнення колишнього голови Нацкомісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. А завдяки зверненню Сумського УКРОПу комісія здійснила перерахунок платіжок  —  людям повернули тисячі гривень переплачених за газ по кожному домогосподарству. І повертатимуть надалі. Уявіть цифри в масштабах всієї України! УКРОП маємо чітку стратегію щодо припинення свавілля природних монополій в країні.

Як на вашу думку, чи варто великі підприємства віддавати в приватні руки?

До усього треба підходи зважено. І цьому є приклад у Сумах. Дивіться. Є в обласному центрі машинобудівний гігант ПАТ «Сумське науково-виробниче об’єднання.» Колись це було одне з провідних підприємств на теренах Радянського Союзу, а тепер — джерело гігантських проблем для міста. Так сталося, що за часів Януковича воно опинилося в руках російського олігарха Григоришина та його партнера, якому тоді було надано громадянство України, Новінського. Вони майже знищити ПАТ «Сумське науково-виробниче об’єднання», яке зараз на межі банкрутства. На заводі людям понад півроку не платять зарплатні, а менеджменту безперспективного підприємства байдуже до долі тисячі сумчан. Уявіть собі: коли люди стали звільнятися, їм не виплачували борги по зарплаті. Знаючи, що Сумський УКРОП надає юридичну допомогу робітники почали звертатись до партійного офісу на Харківській, 5/1. Наші юристи допомогли скласти позови до судів для того, щоб люди повернули свої виплати і вже десятки отримали заборговану зарплатню – на черзі ще сотні. Можу з упевненістю сказати, що УКРОП у Сумах має надійну команду, яка турбується про  потреби українців. Ми у столиці пишаємось колегами й запозичимо їхній досвід у своїй роботі.

Media Sumy
Media Sumy
Информационный портал г.Сумы с обзорами и статьями, которые отображают последние события города, области и Украины в сфере политики, экономики, общества и досуга.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of
Top