Форум фестивального туризму відбувся у Сумах

20 червня у Конгрес-центрі СумДУ відбувся форум на тему: «Роль МСБ у розвитку фестивального туризму на Сумщині». До участі в ньому були запрошені  представники малого і середнього бізнесу, які організовують фестивалі та обслуговують їх відвідувачів: фестивальні агенції, туроператори, турагенти, готельно-ресторанний бізнес, майстри народних ремесел, виробники сувенірів, власники зелених садиб та інші.

В ході його проведення учасники мали можливість:сформувати бачення ефективної бізнес-моделі фестивалю;поширити досвід організації його комерційно успішної моделі;ознайомитись із можливостями використання цифрового маркетингу для ефективної реклами фестивалів;надати рекомендації щодо просування бізнесу за допомогою фестивалів та івентів; виявити можливості їх розвитку на Сумщині, з метою перетворення у прибуткові та цікаві для туристів проекти.

Окрімтематичних виступів спікерів, за програмою форуму пройшли 2 тренінги для учасників – «Інструментарій цифрового маркетингу фестивалів» та «Формуванняефективноїбізнес-моделі фестивалю».

Як Ви оцінюєте перспективи розвитку малого та середнього бізнесу в галузі фестивального туризму?

Тарас Савченко, керівник Центру інформаційної підтримки бізнесу

м. Суми:

Перше за все я хотів сказати, що фестивалі є напрямком у сфері туризму. Центр інформаційної підтримки бізнесу м Суми вже проводив заходи по  активному туризму, а сьогодні проходить форум по фестивальному. Я позитивно оцінюю перспективи його розвитку для Сумщини. Підтвердженням цьому є  приклади успішних фестивалів,  які є досить  відомими і проходять на Сумшині, в містах Суми, Тростянці та Путивлі. Зрозуміло також, що сьогодні представникам влади та бізнесу потрібно кооперуватися між собою, а  також навчатися у партнерів, які займаються подібною тематикою, щоб виводити ці фестивалі на новий рівень. Як показує досвід  колег, які приїхали  з Хмельницького,  Полтави  і  Нової Каховки, такі заходи у цих містах збирають набагато більше відвідувачів.

Яке основне завдання проведення цього форуму?

Основне завдання полягає в тому, щоб  показати саме економічний аспект або бізнес-модель фестивалю.  Розмовляти про них, як і найти багато інформації  про ці заходи дуже легко. Враховуючи  це,  ми  запросили тих спікерів, які організовують і проводять саме успішні фестивалі, щоб вони подивилися своїм досвідом, а також своїми внутрішніми механізмами та інструментами,  які гарантують їх успіх.

Як Ви оцінюєте вплив фестивального туризму на економіку, інфраструктуру та підприємництво Сумського регіону?

Такі успішні фестивалі, як «Чеховфест» (м. Суми), «Схід–рок» і  «Стара фортеця» ( м. Тростянець) дають окремий позитивний фінансовий результат  і формують  гарний  імідж  на рівні, як нашої області, так і України в цілому. Звісно також, якщо цей туристичний об’єкт стає центром фестивалю покращується його інфраструктура, оскільки місцева влада вкладає гроші у підведення і ремонт доріг, а також  інших комунікацій до нього. Проте, всі питання повинні вирішуватися комплексно. Зрозуміло, що фінансовий ресурс на розвиток туризму обмежений, тому місцева влада і об’єднанні територіальні громади  будуть вкладати кошти в інфраструктуру саме тих фестивалів, які мають високий потенціал для свого розвитку.

Як Ви вважаєте, наскільки важливо є проведення таких форумів?

Борис КОГАН,учасник заходу, голова Сумського відділення «Спілки підприємців малих, середніх та приватизованих підприємств України»:

Проведення форумів, присвячених фестивальному туризму  є дуже важливим взагалі, і для Сумщини зокрема.Наш регіон відрізняється від інших куточків України своїм ландшафтом. На Сумщині п’ять прекрасних річок, живописна природа, а також багато історичних пам’яток. Виходячи з цього дуже актуальним є створення умов для реалізації проектів фестивального туризму і спільна зацікавленість в цьому представників бізнесу і влади. Зокрема, успішним прикладом є співпраця мера Тростянця Юрія Бовита представників бізнесу. Досвідом такої взаємодії є проекти фестивального туризму, які відбуваються у цьому місті. Вони мають гарний результаті у нього є чому повчитися іншим. Крім того у мене є бажання, щоб цей форумстав двигуном для розвитку фестивального туризму на Сумщині.

Яку користь Ви  бачите для  представників бізнесу у проведенні цього форуму?

Тренінгиі виступи людей, які займаються фестивальним туризмом є важливим аспектом, на який слід звернути увагуучасникам форуму, оскільки вони навчають організаційній і фінансовій складовій, а також методиці цього бізнесу. Крім того, слід розуміти, що проекти у сфері фестивального туризму не є миттєвими, ними потрібно займатися систематично,і тільки детально його організувавши, можна досягти гарних результатів.

Олександра,учасник форуму, організатор  фестивалю “Тайни Й ринок” (Суми):

Проведення форуму фестивального туризму є надзвичайно важливим для представників бізнесу. Насамперед щодо знайомства з людьми, які займаються проектами у цій сфері, послухати інформацію про ті заходи, які вони проводять та обмінятися досвідом.

Яку підтримку надає влада у проведенні фестивалів туризму?

Юрій ГЛАДЕНКО, спікер заходу, начальник відділу промоції та туризму Сумської обладміністрації:

Сьогодні є ряд позицій, які прописані у обласній  програмі і передбачають участь  у  виставках,  ярмарках  та інших  заходах. У рамках передбаченого в ній фінансування ми забезпечуємо промоцію друкованою продукцією, робимо відіолізацію та повідомлення про заходи, організовуємо контакти з пресою.

Які спільні проекти влади та бізнесу  вмайбутньому плануються в сфері розвитку фестивального туризму на Сумщині?

На сьогодні ми започаткували проект «Слобожанські смаки». Його завданням буломотивувати представників ресторанного бізнесу до знаходження таких унікальних продуктів харчування, які мали увійти в їх меню, з тією метою, щоб туристи, які приїжджають на Сумщину могли скуштувати щось унікальне і забажати приїхати до нас ще раз саме з цією метою. Під час різдвяного заходу ресторанна мережа запропонувала свої  бачення унікальних страв, а потім була сформована експертна група, яка шляхомзагального голосування визначила переможців. Таким чином виникло бачення, куди потрібно рухатися для того, щоб сформувати слобожанське меню, безпосередньо притаманне Сумщині.  Потім цей проект був продовжений у рамках Великодньої тематики і також визначено переможців. Приємно зазначити, що ресторації  вже  починають робити запити і цікавитися, чи будуть ще проводитись подібні заходи і висловлювати  бажання приймати в них участь ще раз.

Організатором яких успішних фестивалів Ви виступали?

Олег ДЕМЧУК,спікер заходу, експерт з фестивального менеджменту, засновник та керівник ГО «Агенція сталого розвитку «АСТАР»:

Всі фестивалі, організатором яких я виступив, можна поділити на два проекти. Перший — фестивалі, які проходять в Україні, другий – закордоном. За межами України я працював у командах. Зокрема, у місто Теруєль в Іспанії мене запросив мій колега. Ми дивилися, як проходить фестивальне дійство і працювали в команді ВенсанаТемена. В Україні я приймав участь в організації фестивалю військово-історичної реконструкції «Героїка». Крім того, останні 6 років я був і директором, і організатором туристичного комплексу «Вісла».  На його базі ми проводили дуже цікавий захід «Купальське коло». А ще я був організатором єдиного  фестивалю на території  України, присвяченого темі американського кантрі. Це ковбої, стейки, сигари, вінчестери, а також індіанці  і тамогавки.  Було дуже цікаво.  Найдешевший варіант – це джинси, клітчата сорочка  і ковбойський капелюх та  при цьому можна було організувати салон, в якому випити віски, покурити сигари  та пограти в покер. Найдорожчий – індіанська реконструкція з вігвамом.

Який чинник для Вас є головниму визначенні, чи стане фестиваль успішним, а також чи є фестиваль актуальним?

Два чинники.  Перший – організатор повинен вірити в успіх фестивалю, а також організувати довкола себе хорошу команду партнерів. Другий – економічний, оскільки  якщо немає людського попиту та відвідувачі не готові купувати квиткиі голосувати за них заробленою гривнею, а також відсутні спонсори, то такі фестивалі не будуть успішними. Єдиним виключенням є те, коли наша держава, в особі Міністерства культури України або Міністерства молоді і спорту України зазначить, що творчий фестиваль має важливе державне значення і візьме на себе його фінансування, але таких випадків дуже мало.

Історіями успіху якихфестивалів, що проходять зараз на Полтавщині, Ви ділитиметесь на цьому форумі?

Яніна БАРИБИНА, спікер заходу, співзасновник Міжнародного фестивалю «Полтавська галушка»:         

Звичайно – це Міжнародний фестиваль «Полтавська галушка», який я люблю,  і  в який вклали душу одинадцять дівчат. Крім того, фестиваль «Меридіан  Полтава»,  який збирає неймовірну кількість людей з різних   країн світу. До того ж його цільова аудиторія не лише полтавчани,  а й мешканці з усіх регіонів України. Досить успішним є також приватний фестиваль «Ініціатива». До цього переліку слід також включити  музейний фестиваль гончарства  та ще цілу низку успішних проектів.

Які представники малого та середнього бізнесу сьогодні реалізують на Полтаві  ідею  фестивального туризму?

Зрозуміло, що будь-який гастрономічний фестиваль неможливо реалізувати без представників ресторанного бізнесу, які є їх основою основою. Саме вониперші хто підтримав ідею проведення фестивалюготуючита презентуючіцю регіональну страву.Потім до  участі в заході долучились готельєриі малі підприємці, які реалізовують сувенірну продукцію.

       Які основні умови Ви бачите для реалізації успішного фестивального туристичного бізнесу?

Велике значення має команда, спільна мета, спільне бачення, розуміння спільних цілей, а також нові ідеї у цьому процесі, тобто кожен повинен розуміти, як буде розвиватися цей бізнес. А ще головним критерієм успішності фестивалів є кількість відвідувачів, які приходять на нього знову і знову.  Таким чином він продовжується з року в рік  і забезпечується сталість його розвитку. Крім того, це і пошуки ресурсів,  і громадська ініціатива, а ще  ми не можемо обійтися без допомоги влади.  У будь — якому випадку має бути синергія,взаємодія і спільний рух, щоб спільно зробити фестиваль класною річчю, яка стане брендом міста, брендом території.

Оксана ДЕМЧУК, спікер заходу, менеджер відкритого простору «Дах», співорганізатор трансформаційних ігор «GameinGame»:

Задля організації успішного фестивалю туризму  необхідно визначити його цільову аудиторію, а також тему, тобто продукт, який є для неї цікавим, а потім знайти інформаційних і фінансових спонсорів. Це і є складовими успіху таких заходів.

      Чи аналізуєте Ви ринок попиту на фестивалі?

Обов’язково, ми аналізуємо театральні дійства і фестивалі, які проходять у  багатьох містах України,  з аналогічними назвами або тематикою. Коли  ми проводили фестиваль трансформаційних ігор,  який є новим напрямком в Україні, то дізнавались, де і хто проводить майстер класи з цієї тематики в нашій країни,  щоб запросити найкращих спеціалістів і спікерів. Крім того нам хотілося, щоб їх доповіді не перетиналися, оскільки ми мали на меті максимально якісно і гарно провести презентацію.

Які фестивалі зараз найуспішніші, що потрібно людям?

Звісно увагу людей привертають заходи, де все безкоштовно і які мають  відкритий доступ до всього. Але найуспішніші, як показує практика, і які можна перерахувати на пальцях – це все — таки закриті фестивалі.Наймасштабніший – цеAtlasWeekend, на нього можна потрапити в любий день тижня,  але лишеоплатившиза квиток.

Які сьогодні цифрові технології використовуються у сфері  фестивального туризму?

Олег КОСТЮКЕВИЧ, тренер заходу,  директорDigitalagencyLionest 360, сертифікований фотограф:

Агентство, яке я очолюю, на протязі чотирьох років приймає участь в програмі цифрового перетворення України. Нещодавно цей проект був реалізований в Сумській області і в результаті нього створено туристичний  портал «DiscoverySumu.ua». Головною задачею цього проекту було показати пам’ятки Сумщини, які можуть відвідати  люди та які об’єкти, в тому числі  і фестивальні, побачити, тобтовізуалізувати  цю територію. Тобто, якщо людина їде на захід, який триватиме один-два дні, вона цікавиться тим, де вона матиме можливість проживати та харчуватись, тобто інфраструктурою того місця, де він буде проходити. Таким чином ми розміщуємо цю інформацію в соціальних мережах та на  основних пошукових сервісах, таких як Google, Booking та інші, а також спеціалізованому сайті заходів, де розміщуються пропозиції по ним. Крім того, на них можна додавати їх учасників, які матимуть можливість знайомитись і спілкуватися між собою, а також оновлювати інформацію в режимі он-лайн.

Яким чином можна використовувати цифровий маркетинг для проведення фестивалів туризму?

Сьогодні кожна людина досить мобільна та для знаходження інформації використовує  будь-які Інтернет — площадки, у тому числі і щодо заходів, які їх цікавлять. Потім люди починають спілкуватись між собою та обмінюватися враженнями, в тому числі і щодо того чи іншого фестивалю.   Для цього ми використовуємо  тематичні групи в соціальних мережах, в яких розміщується вся необхідна інформація, фото, відео та інструменти, що дозволяють зареєструватися на той чи інший захід та придбати білети. Також для залучення учасників ми використовуємо цільову рекламу, яка інформує відповідну аудиторію про фестивалі, велопробіги, концерти та інші заходи.

Організатор форуму: Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Суми за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку в рамках ініціативи Європейського союзу «EU4Business», спрямованої на розвиток малого та середнього бізнесу України.

Організатори впевнені, що Форум став майданчиком для обговорення і виявлення можливостей щодо розвитку фестивалів Сумщини з метою перетворення їх у прибуткові та цікаві для туристів проекти, що суттєво просуватиме зацікавленість Сумщиною в інших регіонах України та за її межами.

 

Підготувала:                                                  Анастасія Літвіненко

 

Media Sumy
Media Sumy
Информационный портал г.Сумы с обзорами и статьями, которые отображают последние события города, области и Украины в сфере политики, экономики, общества и досуга.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of
Top