
Про це під час зустрічі з освітянами Сумщини повідомила Міністр освіти і науки Лілія ГРИНЕВИЧ. «На сільську освіту сьогодні лягає величезний тягар непростих процесів, – зауважила кураторка освітньої галузі. – Позиція Міністерства така: учні початкової ланки повинні навчатися якнайближче до місця проживання, а школярі середньої і старшої ланки мають отримати доступ до якіснішої освіти. До 1 вересня ми маємо визначити і запустити в роботу опорні школи. По Україні їх буде щонайменше 100, і вони підтримуватимуться коштами держаного бюджету. Ще попереднім урядом було виділено 600 мільйонів гривень на закупівлю автобусів і 200 мільйонів гривень на обладнання для таких опорних шкіл по Україні. Місцеві адміністрації мають додати свою половину і допомогти дообладнати опорні школи».
За словами Лілії Гриневич, ці процеси, на жаль, є непростими і навіть болючими, адже вони ведуть за собою оптимізацію загальноосвітніх навчальних закладів, особливо на селі.
«Сьогодні, за статистикою, діти із села мають у десять разів менші шанси успішно скласти зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов, тільки за фактом народження в селі, і тим, що вони не отримують доступу до відповідної якісної освіти, – наголосила міністр. – І про це нам насамперед треба говорити, в тому числі й батькам. Ми маємо навіть возити батьків у ці опорні школи, щоб вони бачили, що їх діти насправді матимуть кращі умови доступу до навчання».
Розуміє Лілія Гриневич і ще одну болючу проблему, яка неодмінно супроводжуватиме процеси оптимізації: звільнення з роботи вчителів, які сьогодні працюють в малокомплектних школах.
«За останні 15 років у нас кількість дітей зменшилася на 30%, а вчителів – на 13%, — зазначила вона. – От і виходить, що у сільських школах люди працюють по півставки, аби тільки «зачепитися» на роботі. Я розумію вчителів, але ми не можемо цю проблему перетрансльовувати в якість освіти наших дітей. Тому, щоб хоч якось мінімізувати ці проблеми, я звертаюся до голів облдержадміністрацій, щоб вони придивилися, які є можливості щодо працевлаштування вивільнених вчителів».
За інформацією міністра освіти на Сумщині має створитися ще 4 додаткові опорні школи, а уже створені необхідно дообладнати, надати додаткові автобуси тощо.
«Сьогодні я була в одній із таких шкіл, це Недригайлівська спеціалізована загальноосвітня школа, – повідомила Лілія Гриневич. – У ній зараз навчаються 560 учнів із 17 населених пунктів, діти довозяться із 15 сіл. Школа має хороші показники по освіті, потужний педагогічний колектив. Тому прийнято рішення місцевою адміністрацією, і я підтримую його, що туди довозитимуться діти ще додатково із трьох шкіл. На місцях у селах залишиться початкова школа, а учні середньої ланки вже довозитимуться в опорну Недригайлівську школу».
Серед інших питань, які, на думку міністра, ускладнюють процеси оптимізації, є проблеми зі станом доріг й додатковими автобусами. Над їх вирішенням варто працювати сьогодні як на державному, так і на місцевих рівнях.
Отправить ответ